به گزارش خبرنگارس سینماپرس، در جدیدترین شماره ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» موضوعات مختلفی از جمله سینمای ایران، سینمای جهان و نقد فیلم های روی پرده مورد بررسی قرار گرفته است که در شرح صفحات این مجله آمده است:
سرمقاله
سینمای دینی: عاشورا ص ۶
سینمای ایران: ۱۰ دقیقه اول ص ۱۰/ سكانس برگزیده ص ۱۲/ بانك فیلمنامه ص ۱۴/
اكران (بررسی فیلم های روی پرده)؛ آذر/ شهدخت/ پرویز و دیگران/ رد كارپت/ امروز/ برف/ دربست آزادی/ رهاتر از دریا/ تجریش ناتمام ص ۱۵
سینمای ایران: پوشه آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
روایت در فیلمنامه ص ۲۲/ شخصیت پردازی ص ۲۵/ یادداشت مرجان شیرمحمدی (رمان نویس) ص ۲۷/ گفت و گو با بهروز افخمی ص ۲۸
سینمای ایران: پوشه رد كارپت
بررسی مولفه های كمیك ص ۳۷/ پایان باز در فیلمنامه بدون پیرنگ ص ۴۲/ منطق روایی در فیلمنامه ص ۴۵/ گفت و گو با رضا عطاران ص ۴۶/ یك سكانس حذف شده از فیلمنامه ص ۵۲
سینمای ایران: پوشه دربست آزادی
عناصر معناساز در فیلمنامه ص ۵۳/ مولفه های سینمای خیابانی در فیلمنامه ص ۵۵
درنگی بر روایت و شخصیت در فیلمنامه تجریش ناتمام ص ۵۹
سینمای ایران: پوشه برف
شیوه داستان گویی ص ۶۱/ منطق بحران و كنش شخصیت ها ص ۶۴/
سینمای جهان: سیناپس
خیابان جامپ شماره ۲۱/ یك میلیون راه برای مردن در غرب/ واگرا/ دام همینگوی/ چگونه اژدهای خود را تربیت كنیم .. ص ۶۸
سینمای جهان: پوشه هتل مجلل بوداپست
عناصر سازنده لحن در فیلمنامه ص ۷۵/ بررسی فیلمنامه ص ۷۸/ گفت و گو با وس اندرسون ص ۷۹
سینمای جهان: عادات نوشتن
۱۰۱ عادت نوشتن فیلمنامه نویسان بزرگ سینما ص ۸۱
سینمای جهان: الگو
۲۰ پیرنگ اصلی فیلمنامه ص ۸۴/ ابزار فیلمنامه برای تحلیل فیلمنامه ص ۸۷/ مانند استادان بنویسیم (جی . دی . سالینجر) ص ۹۴
مستند و كوتاه
نگاهی به مستند پادشاهی جنون و رویا ص ۱۰۰/ یادداشتی بر مستند در فاصله دو كوچ ص ۱۰۱/ نوشتن فیلمنامه برای فیلم كوتاه ص ۱۰۳/ گفت و گو با فرشته پرنیان، كارگردان فیلم كوتاه ص ۱۰۶
فیلمنامه كامل
ماد ص ۱۰۹/ یادداشت مترجم ص ۱۵۳/ سكانس طلایی ص ۱۵۴/ استاد و شاگرد عشق در فیلمنامه ص ۱۵۶
بر اساس این گزارش صد و چهلمین شماره مجله فیلم نگار با مصاحبهای با بهروز افخمی درباره فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و رضا عطاران درباره ردکارپت منتشر شد.
گفت و گو حابر قاسمعلی با بهروز افخمی: جایی میان سینمای کلاسیک و خرده پیرنگ
گفت و گو با افخمی همیشه برایم جذاب است یک فیلمساز باسواد یک فیلم بین حرفه ای یک خوره کتاب واقعی در عین حال یک دوست بی تکلف و البته صریح! این گفت و گو عصر یکی از روزهای ماه رمضان انجام شد...
ردکارپت یا کابوی خیابانی دف زن
شاهپور شهبازی: ردکارپت را که می بینیم رویای فرش قرمز را به برهوت خواب می سپاریم. رد کارپت روایت یکی از جان های شریف رویاپرداز سینماست که با سفر به فرانسه و رفتن به جشنواره کن آرزوی ملاقات و همکاری با بزرگان سینمای دنیا را در خیال می بافد. ...
گفت و گو با رضا عطاران: رضا بر کناره فرش قرمز ما و آن دیگران
روزبه کمالی: در ردکارپت عطاران رضا عاشق سینما است و از دروازه سینما به شهر فرنگ غرب پا می نهد به جهان دیگران که اکنون ایرانی هایی همچون کیارستمی و فرهادی هم که بر آن فرش قرمز و پرده جادویی سینمای کن می مانند و به آن راه نمی یابد. ...
ارسال نظر